محبوب ترین ها
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۹ فروردين

اپل و کوالکام پذیرفتند به تمامی دعواهای حقوقی دامنه‌دار خود خاتمه دهند و نبردهای قانونی را به پایان برسانند که این دو غول فناوری را در سرتاسر جهان مقابل هم قرار داده بود.
به عنوان بخشی از توافق، اپل مبلغ نامعلومی را به کوالکام خواهد پرداخت. این دو شرکت به توافقنامه‌ی صدور مجوز جهانی شش ساله‌ای رسیده بودند که احتمال دارد برای دو سال دیگر هم تمدید شود. این دو بر سر تامین بعضی بخش‌های مورد نیاز اپل برای چندین سال از طرف کوالکام به توافق رسیده بودند، این نیز احتمالا بدان معناست که یک بار دیگر شاهد حضور مودم‌های کوالکام در آیفون خواهیم بود.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

پارلمان اروپا در نهایت کارش را انجام داد: اصلاحات بحث برانگیز حق کپی تصویب شد که می‌تواند پیامدهای زیادی را برای اینترنت در اروپا داشته باشد.
این مجموعه از قوانین کپی‌رایت که تحت عنوان تضمین کپی‌رایت در بازار دیجیتال – تضمین کپی‌رایت اتحادیه‌ی اروپا – شناخته می‌شود، در چند سال گذشته، بحث‌های پرچالشی داشته است.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۸ آبان

قاضی دادگاهی در ایالات متحده، روز سه‌شنبه حکم داد کوالکام باید مجوز برخی از فناوری‌هایش را به رقبایی چون اینتل به اشتراک بگذارد. در اوایل سال ۲۰۱۷، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC)، حکم اولیه‌ای برای دادخواست ضد اعتمادی بر علیه این شرکت داد. این دادخواست سال آینده برای محاکمه ارائه می‌شود.
در حکم اولیه‌ای در دادگاه کالیفرنیا، قاضی Lucy Koh گفته بود کوالکام بایستی برخی از مجوزهای ثبت شده در ساخت تراشه‌های به اصطلاح مودم را در اختیار شرکت‌های تراشه‌ساز رقیب قرار دهد، این مودم‌ها به اتصال هوشمند موبایل‌ها با شبکه‌های اطلاعات بی‌سیم کمک می‌کنند.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۲ مهر

روز جمعه اپل دادگاه تجدید نظر فدرال را متقاعد ساخت و از دادن غرامت ۲۳۴ میلیون دلاری رها شد. اپل متهم به نقض مجوزی مربوط به فناوری پردازش کامپیوتری مربوط به دانشگاه ویسکانسین مَدیسن بود.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲ اسفند

دادگاه منطقه‌ای در نیویورک تصریح کرد که باز نشر یک توئیت بر روی صفحات وب می‌تواند نقض قوانین کپی باشد – تصمیمی که می‌تواند اثر وسیعی بر شبکه‌های اجتماعی و انتشارات داشته باشد.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۳۰ بهمن

اینتل اعلام کرد با حداقل 32 پرونده‌ی شکایت به علت نقص‌های امنیتی Meltdown و Spectre روبه‌رو است. اینتل در کمیسیون بورس و اوراق بهادار در این باره می‌گوید: "از 15 فوریه‌ 2018 تاکنون با این شکایات برخورد داشته که 30 پرونده از طرف مشتریانی هستند که به دنبال گرفتن خسارت مالی و جبران عادلانه هستند، در حالیکه 2 پرونده‌ی امنیتی ادعا می‌کنند که اینتل قوانین امنیتی را از طریق انتشار بیانیه‌هایی از محصولات و کنترل‌های داخلی‌اش که از طریق کشف آسیب‌پذیری‌های امنیتی مشخص شده بود اشتباه یا گمرا‌ه‌کننده هستند، نقض کرده است."

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۸ دي

به گزارش فارس، مسدودسازی برخی از نرم‌افزارهای پیام‌رسان باعث بروز اختلاف‌های متعدد حقوقی بین کسب‌و‌کارها و مشتریان‌ شده که ناشی از «فیلترینگ عام یا خاص زیرساخت‌ها است» و جزو شرایط قهریه‌ی قرارداد محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۱ مهر

Qualcomm با طرح دعوی در کشور چین در تلاش برای متوقف کردن تولید و فروش گوشی‌های iPhone در کشور چین می‌باشد. در این طرح دعوی، Qualcomm شرکت Apple را متهم به نقض حقوق مالکیت معنوی کرده است.

ادامه مطلب